Wednesday, April 13, 2011

Penyesalan

Kutulis coretan demi coretan ini Diatas secarik kertas dengan hati bergetar dan tubuh terhempas

Mengukir kata demi kata,bait demi bait dengan tangan kaku sekaku bongkahan ais
Liku demi liku ku ikuti suara hatiku

Ku tak ingin menggores luka dihatinya
Ku tak ingin merobek-robek harapannya
Kerana ku tak ingin lagi menguras air matanya

Namun apa daya Ku tak kuasa
Ku tak bisa menahannya
Kerana ku tahu ku hanyalah manusia biasa

Oh..Tuhan kuatkan aku menghadapi ini
Berikan aku keajaibanmu
Agar aku bisa menjalani hidup ini

Agar kami dapat bersama seperti sebelum ini
Aku manusia yang lemah
Aku lalai dengan permainan duniawi
Aku lalai dengan bisikan syaitan yang telah berjanji menghasut manusia
Aku lupa dengan dugaanMu sebelum ini
Mantapkan lah imanku untuk menghadapi dugaanMu..