Monday, November 15, 2010

PERMEGIANMU AKU TANGISI...KEHILANGANMU AMAT AKU RASAI....

Salam...asanya dh lama aku xmnulis dlm blog nie...aku jd malas nk menulis apa dh...tp mlm nie terdetik asa ati aku nk mnulis....aku nk luah apa yg terpendam kat ati aku selama nie...aku nk lepaskn kat sini.......aku sbenarnya masih dlm keadaan bersedih g...mungkin kawan2 aku xtaw...aku cuba smbunyikan perasaan aku kat semua org....sntiasa tunjukkan muka gembira....aku xnk kawan2 aku jgk turut bersedeh....trmasuk la ahli kuarga aku..bila mak aku tepown ja...aku akn gtaw yg aku sntiasa sihat....bila adik beradik yg lain tya tntg keadaan aku...aku akn sntiasa ckp yg aku ok kat sini...tp org xtaw ati aku yg sbnarnya....kehilangan ayah aku cukup aku terasa...aku kehilangan seorg ayah ketika aku sedang utk meniti ilmu di universiti...aku xsmpat nk tunjukkan kat ayah aku segulung ijazah....aku xsmpat nk bawa ayah aku ke bumi kenyalang...aku xsempat nk bawa ayah aku menaiki flight...aku xsempat nk bergambar ngn dia ngn aku memakai jubah utk begraduat....ayah aku xsmpat nk tgok kejayaan ank bongsu yg sering mmbuat bising dirumah...yg sering buat masalah menamatkan pengajian...dia la ngn mak aku paling gembira bila aku dpt kputusan mlnjutkan pgajian peringkat ijazah kat sarawak nie...ayah usah jugak cari bantuan kewangan untuk mnampung tket dan duit poket aku smasa aku mula2 nk dtg sini....kami bukan dari kalangan org berada...kami susah....ayah aku xpernah tutup kedai sepanjang aku berada di sini...dia berniaga utk mncari rezeki utk mnyara keluarga dan jgk aku...siang malam...xpernah dia hirau tentang kesihatan...yg hanya dia igt adalah utk mncari duit utk dihantar kpda aku...utk diberi kpd aku bg aku dpt belajar dan idup selesa sperti org lain...dia nak anak dia boleh berjaya seperti anak org lain...dia xnak anak2 dia di hina...dikutuk org...dia nk anak2 dia suatu ari nanti boleh mnjadi seowg yg berguna kepada agama bangsa dan negara..dia selalu berpesan jga diri...jaga nama kuarga...jaga nama baik tempat belajar...jgn timbulkan mslah mcm zaman sekolah..dia pernah malu kpada guru2 kerana cikgu pernah pgl dia ke sekolah sebab perangai aku yg buas ketika form 3...dia terus terang ngn aku yg dia malu ngn perangai aku....tp bila aku dpt kputusan utk dtg ke sini....dia la org yg paling bangga...aku telah berubah...seperti mana yg dia inginkan aku telah berubah mnjadi seowg anak yg sntiasa dengar ckp mak ayah...kehilangan ayah amat aku rasai...aku terima kehilangan ayah ngn ati terbuka...ALLAH lbh sygkn dia...aku cuba mnyakinkan diri aku...tp aku teringat macam mana keadaan mak aku..adakah dia masih xdpt mnerima permegian ayah aku....kerana mak aku la yg sntiasa berada bersama ayah aku spnjang hayatnya...xpernah berangan..tiba2 ayah pergi mninggalkan mak dan kami sekeluarga buat selama-lamanya...tarikh 21hb 9 xakn aku lupa dlm ingatan aku....kerana tarikh ini la lahirnya ank saudara aku....dan tarikh ini la jgk ayah aku pergi utk selama-lamnya..aku berjanji...aku akn belajar besungguh dan mmbawa pulang segulung ijazah....aku xakn sia2kan harapan ayah dan juga kuarga aku...aku akn bukti kan yg anak seowg perniaga kedai makan mmpu mngubah segalanya....aku berdoa moga roh ayah di tempatkan dikalangan org2 beriman...dan mak aku sntiasa berada dlm keadaan yg sihat....AL FATIHAH utk arwah ayah yg disayangi...21hb 9 2010 tetap xakn aku padam dlm ingatan aku.....